dilluns, 24 de juliol del 2017

Art, disseny i/o joguina



La línia que separa l'art i el disseny és molt fina, si més no m'ho sembla a mi que no en sóc un entès. Quant això afecta a una joguina el problema s'agreuja. Posaré un exemple. Fa pocs dies que vaig descobrir la botiga Lorenzo design. Està al C/ San Miguel dos Agros, 3 de Santiago de Compostela. Donant un cop d'ull a l'interior em van captivar tres personatges que estaven en una prestatge, eren fetes amb cubs de fusta i recordaven extraordinàriament a les obres de l'uruguaià Joaquim Torres-Garcia.
Parlant amb el propietari del comerç em va explicar que ell mateix era uruguaià i que de forma inconscient havia creat aquelles figures, aquelles peces de disseny i que sí, que realment podrien estar inspirades en Torres-Garcia.
Entre d'altres objectes que vaig veure hi havia petits cotxes, puzzles i aquesta meravella de joc de construcció, minimalista o naïf. I em pregunto... quina diferència hi ha entre art i disseny?
Podeu consultar la producció de Lorenzo design en aquest enllaç.
 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada