dilluns, 30 de març del 2020

Nou llibre: Els jocs en la història: La diversitat lúdica a l’escola i al temps lliure

Acaba de sortir el llibre que recull les actes del II congrés Jocs en la Història celebrat el novembre de 2019 a Castelló de la Plana i Sant Mateu.
El llibre, coordinat per Joan Orti Ferreres, recull com diem la totalitat de comunicacions presentades al congrés

CAPÍTOL 1: EL JOC COM A PATRIMONI CULTURAL IMMATERIAL
Games and folklore in Africa and Asia (15)

El juego como derecho de la infancia (30)
Jocs i etnologia. Els jocs i l’inventari del patrimoni etnològic de Catalunya (34)
El juego tradicional como patrimonio cultural inmaterial (39)
Llocs i jocs. Patrimoni cultural lúdic (44)
Les jeux traditionnels dans la région d’Oued Noun (49)
Traditional games in the system of schoolchildren and students (50)
Els espais de joc perduts al nucli urbà de Borriol (57)
Procés de recuperació del frare. Un joc de pilota (64)
L’evolució dels jocs com a part de la societat industrial: el parkour (71)

CAPÍTOL 2: DIDÀCTICA I PEDAGOGIA DEL JOC
Proyecto BRIDGE: Promoción de los juegos y deportes tradicionales europeos (75)
Juegos tradicionales con canciones: herramienta didáctica desde la universidad a la escuela (81)
La aplicación internivel de los juegos tradicionales: el Firajoc (105)
Una trobada al voltant del joc i l’esport inclusiu (115)
Re-trobada de juegos populares y tradicionales de las escuelas de Castelló (120)
Traditional games use at physical education lessons (125)
El juego como puente en una educación física implicada con el aprendizaje de las lenguas (131)
L’app trinquet. Una innovació educativa en l’ensenyament de la pilota valenciana (137)
El recreo: un lugar para jugar, un lugar para educar (143)
L’escola d’estiu de jocs tradicionals. Una opció única a Europa de formació contínua (149)
Pedagogia dalcroze: la música com a element lúdic d’inclusió i de qualitat de vida (153)
Ocio y musicalización en un proyecto socioeducativo (157)
L’Alcalatén, donde la magia se hace presente: el patrimonio como elemento lúdico y didáctico (162)
El juego popular en las clases de EF de un municipio de la Costa da Morte de Bergantiños (167)
La interculturalitat i el multilingüisme a través del joc (172)
El uso de rúbricas para valorar la competencia docente en EF (188)
Del senet al pachisi passant per l’arquerc. Introduir la història a partir dels jocs de tauler (193)

CAPÍTOL 3: EL JOC COM A ELEMENT INCLUSIU I TERAPÈUTIC
Los juegos para la diversidad funcional y TEA a través del APS: el proyecto SMILE (201)
¿Cómo ocupamos el tiempo libre? Juegos de mesa y capacidades intelectuales (207)
Investigación- acción para fomenter la inclusion en educación física a través del juego (213)
Juegos de mesa modernos para potenciar el desarrollo cognitivo-matemático en primaria (218)
Efectos de los juegos de mesa en la mejora de las funciones ejecutivas: una revisión sistemática (223)
Juegos de coordinación y equilibrio para la inclusión del alumnado con TEA: el proyecto SMILE (227)
Prevención del deterioro cognitivo en personas mayores mediante los juegos de mesa modernos (231)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada