dilluns, 12 de novembre del 2018

Gamificació a l'aula (04): Un exemple a l'àrea d'història de l'institut de Flix

HOMINITZACIÓ
Creadors: Manu Damaschin, Marc Mur Corbella, Marcel Rius Colomines i David Oatu Petrícica
MATERIAL:                                                                                  

1.     Un dau de sis cares

2.     4 fitxes; una de cada color

3.     Preguntes de l’hominització (venen incloses amb el joc)

4.     Tauler del joc

NÚMERO DE JUGADORS:

  • De 2 a 4 jugadors. Cada jugador necessitarà una fitxa. Cada fitxa haurà de ser d’un color diferent.

PASSOS:

  1. Prèviament a l’inici del joc, cada jugador tira el dau. El jugador que hagi tret la puntuació més alta comença jugant i és continua en el sentit de les agulles del rellotge.
  2. Cada color és una espècie diferent, excepte la casella H que és una pregunta de l’hominització i és de color blau.

-        Australopitecs és el color lila

-        L’homo habilis és el color roig

-        L’homo erectus és el color rosa

-        L’homo neandertal és el color verd

-        L’homo sapiens és el color taronja

  1. Es tira el dau i caus a una casella, segons a la casella que caus et faran una pregunta diferent. Si encertes la pregunta tornes a tirar i si no et quedes al lloc i perds el teu torn. Si l’encertes tornes a tirar per segon cop i tant si encertes la nova pregunta com si no et quedes al lloc. Hi ha una casella que és una torxa que vol dir que has de tornar a començar. El que arribi al final guanya.
Trobareu més informació i imatges al bloc:  ilercavona.blogspot.com

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada