La V Jornada d’Educació Primària Terres de l’Ebre que tindrà lloc el dissabte 18 d’abril al campus ebrenc aprofundirà sobre el paper que pot jugar la tradició i la cultura en l’Educació Infantil. Segons ha explicat el Responsable d’ensenyament dels graus d’Educació Infantil i Primària del campus Terres de l’Ebre, Josep Holgado, “hem escollit el mateix tema d’interès que vam tractar en la Jornada d’Educació Infantil del passat mes de febrer perquè creiem molt importat que els mestres coneguin tots aquells recursos relacionats amb la tradició i la cultura que tenen al seu abast per fer propostes d’activitats educatives basades en aquests aspectes més propers a l’alumnat”. Així seran objectius de la jornada, que els professors coneguin aplicacions i diversos aspectes i instal·lacions de cultura popular i històriques com puguin ser els museus i aules de música popular de la demarcació, entre d’altres.
09.00
h. Recepció dels assistents
09.15
h. Inauguració de la jornada
09.30
h. Sra. Nayra LLonch Molina. Universitat de Lleida. Departament de didàctiques específiques.
Patrimoni/Patrimonis:
un recurs viu a l’escola
10.30
h. Sr. Òscar Cid. President de l'associació per a la interpretació del
patrimoni i ex director del Camp
d'Aprenentatge del Delta.
Patrimoni
a les Terres de l'Ebre: Suggeriments didàctics
11.00
h. Pausa i visita a les exposicions
11.45
h. Sr. Josep Segarra Fibla. Consorci del Museu de les Terres de l'Ebre.
El
Servei Educatiu del Consorci del Museu de les Terres de l'Ebre i la seva oferta
educativa
per a educació primària.
12.15
h. Sr. Josep Cortés Bes, Sra. Dolors Olivas Rodríguez. Escola Sant Blai. Bot.
Voleu
conèixer el nostre entorn?
12.35
h. Sr. Biel Pubill Soler. Mestre. Institut de Flix.
Els
jocs populars i tradicionals a través de les auques. El cas de l’auca dels
jocs, recollida
per Joan Amades.
12.55
h. Sr. Josep Manel Albiac i Sra. Montse Solé. Entorn d’Aprenentatge de Flix i
Escola Enric Grau i
Fontseré.
Mobile
History Map: georeferenciem el nostre patrimoni
13.15
h. Cloenda de la jornada
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada