A l'anterior entrada donàvem noticia de la mostra de joguines berbers que presenta l'escola Sant Miquel d'Ascó a partir de la recerca feta per Ibtissam Mahouba, alumna de 2n de batxillerat de l'institut de Flix, com a part del recull i investigació que fa dins del seu treball de recerca.
Bona part de la part pràctica del treball ha estat cercar o construir les diferents joguines o implements dels jocs que ha llistat, a més de preparar una proposta d'aplicació d'alguns dels jocs que ha trobat i que resulten més curiosos o diferents als nostres. D'aquesta manera el divendres 29 va fer una presentació d'aquests jocs a l'alumnat de 1r i 2n de cicle superior de l'escola Sant Miquel -28 alumnes en total-. Per a fer la sessió de tarda va comptar amb la col·laboració de 4 companyes més que es van encarregar de dinamitzar els jocs.
Es va dividir l'alumnat en 3 grups, dos de 10 alumnes i un de 8, que van anar passant per tres zones de joc on, durant 20 minuts, practicaven els diferents jocs proposats. En dues zones es feien 2 jocs en cadascuna -per tant, 10 minuts de joc- i a la tercera zona se'n feien 4, a 5 minuts, donat que es tractava de jocs ràpids i senzills d'entendre. Entre aquests jocs més curs vam jugar al SIG:
A una mena de joc semblant a la gallineta cega però que es juga assegut -o dret-, però sense córrer. Al joc de les cinc pedretes, on vam poder veure la gran habilitat de les monitores!
I encara vam fer un altre joc que, en aquesta ocasió, ens recorda al de l'anelleta i del punyet, i és que ve a ser una barreja d'ambdós:
El joc més semblant que vam fer va ser el de la xarranca però en aquesta versió s'havia d'avançar la pedra o palet amb el peu, de casella a casella. Ben complicat!
I després van venir tres jocs de molt de moviment. Córrer, estratègia, paciència, habilitat en la construcció... el joc de les 7 pedres té tots aquests components!
També vam fer un joc que ens recordava el de "la rata corre" però, en aquest cas, hi ha més diversió donat que qui és perseguit pot tocar, dissimuladament a un company que és assegut i aquest, quan se li torna a passar per darrera, passa a ser perseguidor.
L'experiència va resultar molt interessant doncs es va poder veure com es desenvolupaven les noies a l'hora d'explicar els jocs i dinamitzar-los, vam enregistrar vídeos i vam fer fotografies que deixen palès el bé que s'ho van passar tots plegats, i a més vam poder aprendre jocs ben curiosos!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada