dijous, 15 de novembre del 2018

Gamificació a l'aula (07): Un exemple a l'àrea d'història de l'institut de Flix

RUMMIKUB PREHISTÒRIC
Creadors:Marina Cugat Garcia, Hailu Estrampes Mateu, Joan Garreta Porta, Alba Pérez Artal i Arnau Viudez Jordà

Jugadors:
De 2 a 4
Objectiu:
Ser el primer jugador en quedar-se sense fitxes.
Equivalències:
- Ardipithecus = 1   
- Australopithecus = 2     
- Homo habilis = 3     
- Homo erectus = 4                        
- Homo antecessor = 5     
- Homo de Neandertal = 6    
- Homo sapiens = 7
Instruccions:
Es col·loquen totes les fitxes cara avall i es barregen. Cada jugador agafa una fitxa, l’ensenya i la torna al seu lloc, qui tingui la fitxa de més valor comença el joc.                                            
Cada jugador agafa vuit fitxes i les col·loca al seu suport, de forma que els altres no les vegin. Per a quedar-se sense fitxes els jugadors han de deixar les fitxes del seu suport a la taula, formant diferents combinacions. Les combinacions de la taula es poden modificar, ja siguin del propi jugador o d’un altre jugador, de la següent manera:
-  Afegir: Si la seqüència és 3, 4, 5 de color roig i jo tinc un 6 roig, puc afegir aquest 6 al costat del 5.
-  Canviar: Si la seqüència és 1, 2, 3 de color verd i jo tinc un 4 verd, puc afegir el 4 verd a l’extrem i treure l’1 per a utilitzar-lo en una altra part o moment.
-  Separar: Si la seqüència és 1, 2, 3, 4, 5 de color blau i jo tinc un 3 blau, puc separar la seqüència formant-ne dos de més petites: 1, 2, 3 i 3, 4, 5.
-  Substituir: Si la seqüència és 5 verd, 5 blau i 5 negre i jo tinc un 5 roig, puc posar el 5 roig i treure el 5 blau per a utilitzar-lo en una altra part o moment.
-  Treure: Si a la seqüència hi ha més de 4 fitxes, pots treure una fitxa sense necessitat de reemplaçar-la.
Combinacions:
-  3 o més fitxes amb mateix valor, però diferent color.
-  3 o més fitxes del mateix color mateix i amb números correlatius, és a dir 1,2,3,4...

Trobareu més informació i imatges al bloc:  ilercavona.blogspot.com

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada