El juliol d'enguany celebrarem el naixement d'un dels principals etnògrafs que ha tingut el nostre país: Joan Amades i Gelats. Per aquest motiu podem dir que enguany és any Amades, any per a redescobrir-lo, any per a tornar a fullejar els seus escrits i gaudir amb les seves recerques. I així ho ha considerat l'associació cultural Joan Amades que al llarg de l'any durà a terme tot d'activitats en relació a la seva persona, i vetllarà per a recollir en un calendari totes les iniciatives per a donar a conèixer la seva obra.
Una d'aquestes iniciatives es presentarà en el marc de les VII Jornades d'educació infantil de les Terres de l'Ebre: tradició i cultura a l'educació infantil, que tindran lloc a l'URV Campus Terres de l'Ebre el 21 de març, que organitza el Departament d'Ensenyament junt amb l'Universitat Rovira i Virgili, Campus Terres de l'Ebre i la col·laboració del Moviment de Renovació Pedagògica de les Terres de l'Ebre, amb la comunicació:
Els jocs populars i tradicionals a través de les auques. El cas de l'Auca de jocs, recollida per Joan Amades
que anirà a càrrec del professor Biel Pubill Soler, de l'institut Flix. En aquesta comunicació s'explicarà l’experiència vertebrada al voltant de l’observació de diferents auques de jocs tradicionals, donant protagonisme a l'auca recollida per Joan Amades. S’analitzaran els jocs que hi surten representats i s'explicitarà una manera de poder-les treballar, a l'aula, tot potenciant l’expressió oral fent que l’alumnat expliqui si coneix o no el joc, descrigui com hi juga i, cas que no el conegui, es proposa que a través d’entrevistes intentin esbrinar com es juga.També, davant d’alguns jocs que desconeixen, s’invitarà a inventar o imaginar possibilitats de joc, fomentant doncs la creativitat i l’enginy.
que anirà a càrrec del professor Biel Pubill Soler, de l'institut Flix. En aquesta comunicació s'explicarà l’experiència vertebrada al voltant de l’observació de diferents auques de jocs tradicionals, donant protagonisme a l'auca recollida per Joan Amades. S’analitzaran els jocs que hi surten representats i s'explicitarà una manera de poder-les treballar, a l'aula, tot potenciant l’expressió oral fent que l’alumnat expliqui si coneix o no el joc, descrigui com hi juga i, cas que no el conegui, es proposa que a través d’entrevistes intentin esbrinar com es juga.També, davant d’alguns jocs que desconeixen, s’invitarà a inventar o imaginar possibilitats de joc, fomentant doncs la creativitat i l’enginy.
Podeu visualitzar aquesta experiència realitzada per primer cop a l'Institut de Flix el curs 2007-2008 a través d'aquest enllaç.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada