diumenge, 3 de juliol del 2022

Vetaina s'escapa a la serra de Montsant

Com ja ve essent habitual Vetaina s'ha buscar un hotel amb bones vistes al capdamunt de la Serra de Montsant. L'escapada l'ha dut, aquest cop, a fer una bona volta d'uns 16 quilòmetres.
La sortida des del bonic poblet de La Morera de Montsant. Pujada tranquil·la però constant fins arribar al Grau dels Barrots.

A partir d'aquí a gaudir de les impressionants vistes des del "Balcó del Priorat".

Tot seguit pujada cap a la Serra Major i des d'aquí cap al Toll de l'Ou -llàstima que no baixava ni una gota d'aigua!-

Des d'aquí ha agafat la sendera que, en direcció a Ponent va cap al Pont Natural però, aquest cop, en comptes d'agafar la sendera estreta que passa per la Llibreria ha continuat per la que va més planera, en direcció a la Birla.

Des d'aquest lloc, on es troba amb el camí que portaria al Pont Natural, ha anat pujant per un senderó molt mal fressat, fins a la magnífica Cova Soronelles al voltant de la qual hi creixen petitíssimes maduixes silvestres i enormes i impressionants teixos.

A partir d'aquí el camí ascendent però molt suau l'ha conduït de nou cap a la Serra Major i a baixat cap a la Morera pel Grau de l'Agnet que, per ser un GR, estava en ben mal estat -tot s'ha de dir!-.

Una excursió perfecta pel gaudi de la natura i de l'esperit!!!